Over Ons

Blank Image
Stichting MvK is ontstaan tussen vrienden. De acties bleken zo’n succes te zijn dat de mannen de krachten hebben gebundeld in een stichting en vanaf heden alles op alles zetten met het werven van sponsors en donaties, het organiseren van acties voor kids / familie en benefietavonden / veilingen waarvan de opbrengst voor dit doel wordt gebruikt!

Doelstelling

Kanker is een vreselijke ziekte die ons allemaal raakt. Eén op de drie Nederlanders krijgt gedurende zijn leven kanker, per jaar ruim 89.000 mensen.

Er sterven jaarlijks bijna 42.000 mensen aan de gevolgen van kanker. De ziekte is hiermee doodsoorzaak nummer één in Nederland.

“Slechts” 500 van de 89.000 mensen die kanker krijgen zijn kinderen. Omdat deze groep maar een fractie van het aantal volwassenen is, gaat het overgrote deel van de fondsen die zich richten op onderzoek naar kanker niet naar deze groep.

Er zijn diverse organisaties die zich hiervoor inzetten, die steunen we dan ook. Maar het overgrote deel van ons budget gaat direct naar de kids en hun familie/ verzorgers. Waarom? Het is gewoon top en hartverwarmend om ze te zien opbloeien voor een dag of meer :)

Acties

Waar het geld naar toe gaat?

Acties

Jaarlijks worden er voor Stichting MvK door bedrijven, scholen, clubs, en particulieren acties gehouden Hierdoor komt er geld beschikbaar voor het doel, namelijk het verzorgen van een compleet verzorgde dag voor tussen en na de behandelingen. We steunen daarnaast de actie Kralenketting van de VOKK. Een initiatief waar we een warm gevoel van krijgen.

Wil jij ook de strijd tegen kinderkanker aangaan en een actie voor ons starten? Of een donatie doen? Dan kan! Neem contact met ons op!

Blank Image

Waar het geld naar toe gaat

Het geld dat door ons is ingezameld besteden wij aan akties en projecten die uiteindelijk de grootst mogelijke plezier opleveren voor hun en de naasten. Even ertussen uit!

Even overladen met fun, lach en kado's... Waarom? Gewoon ze hebben het verdiend

Opbrengsten komen onder andere ten gunste van:

• De kinderen en hun naasten die wij helpen bij het organiseren en financieren van acties die hun situatie een klein beetje verlichten, gewoon even niet denken aan wat je dagelijks meemaakt en plezier hebben! Denk aan een dag naar een pretpark of een dag een spannende activiteit ondernemen die onder deskundige begeleiding plaatsvindt.

Mail / App / bel ons!

Wilt u ook sponsor worden of gewoon in contact komen met Stichting MVK dan kunt u dit op verschillende manieren. U kunt ons Stichting MVK zowel via Twitter en Facebook als per email benaderen, Bekijk onder dit submenu de mogelijkheden om in contact met ons te komen.